انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

شماره :
43410
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:42
دسته بندی

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به منظور گسترش توان علمی، کارآفرینی و ارتقای فرهنگ و نوآوری و نیز در چارچوب رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و تحقیقات دانش بنیان، امروز دوشنبه 15 تیرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان دو طرف برای مدت 2 سال منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تفاهم نامه با هدف شناسایی و سنجش استعدادها در حوزه کارآفرینی فاوا، تهیه محتوا و انتشار کتاب‌های مرتبط در حوزه کارآفرینی فاوا، زمینه سازی برای برگزاری دوره‌‌های آموزشی در حوزه کارآفارینی فاوا، زمینه سازی برای راه اندازی کسب و کار‌های جدید در حوزه فاوا، ارتقای مهارت‌ها و شایستگی‌‌های کارآفرینی فردی و سازمانی در حوزه فاوا و ارائه خدمات مشاوره ای و پژوهشی در حوزه کارآفرینی فاوا بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران  منعقد گردید.

بنا بر این گزارش با امضای تفاهم نامه مذکور همکاری در طراحی و تهیه ابزار‌های سنجش استعداد کارآفرینی و محتوای آموزش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژه کارکنان و دانشجویان رشته‌‌های مرتبط با حوزه ICT و همکاری در اجرا و پیاده سازی ارزیابی‌ها و دوره‌‌های آموزشی کارآفرینی و برگزاری جشنواره‌‌های راه اندازی کسب و کار (Startup) در حوزه ICT میسر خواهد شد.

دکترخوانساری با تأکید بر کارآفرینی مبتنی بر فناوری و ابراز خرسندی از فعالیت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در لبه مرز بازار و فناوری، گفت: با توجه به پتانسیل طرفین و فضای مستعد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمنیه ایجاد اشتغال، امیدواریم فرصت‌های موجود را به عمل تبدیل کنیم و با انعقاد این تفاهم نامه به سمت ایجاد شغل و تولید ثروت عمومی در جامعه حرکت کنیم.

دکتر زالی نیز با اشاره به پتانسیل بالای کشور در حوزه ارتباطات ابراز امیدواری کرد که تنظیم تفاهم نامه بین پژوهشگاه و دانشکده کارآفرینی، زمینه مناسبی برای مطالعات کارآفرینی در حوزه ارتباطات وکسب وکار‌های اینترنتی و الکترونیکی باشد به طوری که در آینده نزدیک شاهد توسعه این نوع کسب و کارها و در نتیجه بخش فزاینده ارتباطات در اشتغال زایی کشور باشیم.

X