بستن× ارتباط ۸۴۹۷۷۶۷۲
بستن×

فرم جستجو

فراخوان: همکاری در جذب مشاور خارجی جهت تنظیم مقررات کلان داده ها و رایانش ابری در ایران

علاقمندان به شركت در فراخوان پروژه هاي برونسپاري مندرج در زیر، لازم است فرم ارائه سوابق علمي - اجرايي (فرم شماره ۴۳۷) را تكميل نموده و طي نامه رسمي جهت معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمي پژوهشگاه توسط پست پيشتاز يا بصورت حضوري به دبيرخانه پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات تحويل گرديده و رسيد دريافت دارند. ضمناً در صورتيكه فرم RFP در سايت گذاشته شده باشد پيشنهاددهندگان موظفند دو فرم پيشنهاد پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۱۴) و پيشنهاد قيمت پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۸) را تكميل و در دو پاكت مجزا و بصورت مهر و موم شده طي نامه رسمي به پژوهشگاه مشابه مورد قبلي كه در بالا ذكر شده است ارسال نمايند. شايان ذكر است صرفاً پيشنهاداتي توسط اين پژوهشگاه بررسي خواهند شد كه حداكثر تا ساعت ۱۲ روز "تاريخ خاتمه فراخوان" ارسال گردد.

فراخوان برای بار اول از تاریخ 96/9/14 لغایت 96/9/21 بمدت 7 روز تمدید می گردد. فراخوان برای بار دوم از تاریخ 96/9/21 لغایت 96/9/28 بمدت 7 روز تمدید می گردد.


فراخوان همکاری در جذب مشاور خارجی جهت تنظیم مقررات کلان داده ها و رایانش ابری در ایران

مباحث مطرح در نحوه بكار گيري خدمات کلان‌داده‌ها و رايانش ابري و همچنين چارچوب­های استفاده از این فناوري­ها در صنعت و بازار از موضوعات مطرح و جديد در توسعه خدمات فناوري اطلاعات مي باشد. براي توسعه خدمات کلان‌داده‌ها و رايانش ابري در سطح ملي نياز به تعيين و تعريف قانوني بازيگران اصلي و حدود و دامنه وظايف آنها و نحوه نظارت بر فعاليت آنها مي باشد. لذا، شناخت و تعيين ضوابط و مقررات لازم، در قالب لايحه هاي قانون گزاري، مصوبه هاي فني و حقوقي از ضرورتهاي ملي مي باشد.

در همين راستا، پروژه­اي پژوهشی به منظور بررسی پیش نیازها و تبیین ويژگي­ها و چارچوب های فنی و زیرساختی و الزامات حقوقی، مقرراتی و قانونی امکان بهره­گیری و ارایه خدمات کلان‌داده‌ها و رایانش ابری  در "پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات (مركز تحقيقات مخابرات ايران)" به كارفرمايي "سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي" در حال اجرا مي باشد. هدف از اين پروژه­ تعیین نحوه فعالیت فراهم­آورندگان خدمات و پیشنهاد راه‌کارها و ضوابط مورد نیاز جهت ارائه خدمات و نحوه نظارت بر آنها است. در این پروژه،­ پس از بررسی وضعیت موجود در کشور از طریق مطالعه اسناد بالادستی و شناسایی بازیگران، بررسی رویکردها و تجارب سایر کشورها در مواجهه با موضوعات کلان‌داده‌ها و رایانش ابری، بررسی ابعاد فني، حقوقی، قانونی و مقرراتي ارائه خدمات، تبیین زیست‌سامانه (زيست بوم) خدمات  مرتبط و تحلیل صنعت، بازار و مدل کسب و کار این حوزه­ها، ضمن مشخص نمودن وظايف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، راهکار مناسب جهت راهبری توسعه خدمات در این حوزه­­ها ارائه شده و در نهایت مصوبه مربوطه جهت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آماده مي شود. در همين راستا، اين فراخوان به منظور تحقق اهداف پروژه­ مذكور در نظر دارد از طریق شرکتهای ایرانی از مشاوره افراد و شرکتهای فعال بین‌المللی در حوزه توسعه خدمات کلان‌داده‌ها و رایانش ابری بهره ببرد.

هدف و قلمرو پروژه:

هدف این فراخوان بهره‌گيري از مشاورة افراد و شركتهاي فعال بين‌المللي در زمينه فناوری­های کلان‌داده‌ها و رایانش ابری بوده و شرکت ایرانی موظف است، علاوه بر تامین تدارکات جهت حضور مستمر مشاور خارجی و ترجمه مدارك مبادله شده، زمینه انتقال مناسب اطلاعات را فراهم آورد. همچنين انتظار مي‌رود شركت ايراني داراي سابقه و توانايي در حوزه‌هاي مرتبط بوده و توانايي جمع‌بندي و ارائه مناسب اطلاعات مشاورين و اطلاعات درخواستي كارفرما در زمينة پروژه را داشته باشد.

مشاور/ مشاورين خارجی در نظر گرفته شده باید در طول کل مدت زمان از 24/8/96 لغايت 24/2/97 (به پيشنهاد كارفرما) و همچنين 24/6/97 لغايت 24/9/97 (به پيشنهاد كارفرما جهت آموزش) حضور فعال داشته باشند که از این زمان حتما می بایستی 30 نفر روز حضور فیزیکی در داخل کشور باشد و دارای تجربه عملي و رزومه قابل قبول در موارد ذیل باشد:

سابقه فعالیت در پروژه­های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پروژه‌های مرتبط با موضوع شرح خدمات پروژه
سابقه فعالیت و تجربه عملي در حوزه رگولاتوری و تنظیم مقررات مرتبط با موضوعات كلان داده­ها و رايانش ابري
تخصص لازم در زمينه نظام بازار و مقررات تنظیم بازار مرتبط با موضوع شرح خدمات پروژه
همکاری در تدوین استانداردهای فنی مرتبط با موضوع شرح خدمات پروژه

علاوه بر 30 نفر روز حضور فیزیکی برای هر یک از موضوعات، اگر کارفرما در مواردی نیاز به برقراری ارتباط مستقیم با مشاور خارجی داشته باشد، مجری می بایستی شرایط لازم برای برقراری ارتباط از راه دور با استفاده از روش های الکترونیکی مانند ویدیو کنفرانس و ... را فراهم کند.

لازم به ذكر است كه شرکت ایرانی مؤظف است علاوه بر مستندسازی تجربیات مطرح شده توسط مشاورین بین‌الملل در مورد موارد زیر اقدام نموده و حداکثر 10 روز پس از اعلام برنده اقدامات لازم جهت حضور مشاور خارجی و برگزاری جلسات را فراهم آورد:

دريافت و ارائه گواهی صلاحیت مشاور خارجي از اتاق بازرگانی مبدا و تایید آن توسط سفارت یا نمایندگی ایران ظرف مدت حداكثر 1 ماه پس از اعلام برنده
دريافت و ارائه تأييديه لازم از مراجع ذيصلاح (از قبيل و نه محدود به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و ....) ظرف مدت حداكثر 1 ماه پس از اعلام برنده
اخذ روادید لازم جهت مشاورین بین‌الملل و اقامت در زمان مشاوره
اخذ هتل و اقدامات لازم جهت اقامت مشاورین و موارد مربوطه در طول زمان مشاوره
تهيه تدارکات، خدمات تردد مشاورین و امکانات حضور افراد
سایر هماهنگی‌ها و امکانات

نكته: تاریخ شروع قرارداد منوط به تایید مشاوره خارجی و ارایه گواهی صلاحیت مشاور در خصوص مواردی از قبیل توان مالی، نفرات کلیدی و فعالیت های مشابه در زمینه موضوع قرارداد و خدمات از اتاق بازرگانی مبدا و تایید آن توسط سفارت یا نمایندگی ایران است و ظرف مدت حداكثر 1 ماه پس از اعلام برنده، این تاییدیه باید به كارفرما ارایه شود.

تعاريف و اصطلاحات:

پروژه: هرجا عبارت پروژه به کار رفت، منظور پروژه " همكاري در جذب مشاور خارجي جهت تنظیم مقررات كلان داده‌ها و رايانش ابري در ایران " است.
کمیسیون: هرجا عبارت کمیسیون به کار رفت، منظور کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می باشد.
مالك و حامی پروژه: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان مالک پروژه، حامی پروژه محسوب می‌شود که مسئولیت نهایی تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه، تأمین مالی پروژه و انجام حمایت‌های قانونی از پروژه مصوب را بر عهده دارد.
سازمان: هرجا عبارت سازمان به تنهایی به کار رفته منظور سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است.
پژوهشگاه/ مرکز: هر کدام از این عبارات که به تنهایی به کار رفته منظور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) است.
كارفرما: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) كارفرماي پروژه مي باشد.
دستگاه مجری پروژه: شخصیت حقوقی که اجرای پروژه توسط کارفرما به وی واگذار می‌گردد.

مجری پروژه: شخصیتی حقیقی که به نمایندگی از طرف دستگاه مجری پروژه ، مدیریت پروژه را بر عهده دارد.

برگه-شماره-459-برگه-درخواست-ارائه-پیشنهاد


3. مراحل اجرا و شرح خدمات پروژه 

مرحلة صفر: شركت در فراخوان
فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده براي اين مرحله عبارتند از :
1. شركت در جلسه شناخت سياست هاي كارفرما (يك هفته بعد از شروع فراخوان)
2. تكميل و ارائه سوابق علمي – اجرايي شركت ايراني (فرم شماره ۴۳۷) به همراه رزومه مشاور/مشاورين بين المللي پيشنهادي به صورت مجزا براي موضوع كلان داده ها و رايانش ابري
3. تكميل پيشنهاد پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۱۴) و پيشنهاد قيمت پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۸) به صورت مجزا براي موضوع رايانش ابري و كلان داده ها و تحويل آنها به همراه نامه رسمي در دو پاكت مجزا و بصورت مهر و موم شده جهت معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمي پژوهشگاه

مرحلة اول: نهايي سازي و استقرار مشاور/ مشاورين
فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده براي اين مرحله عبارتند از :
1. تكميل فرآيند قرارداد و ارائه تضمين انجام پروژه به ميزان 5% ارزش كل پروژه
2. دريافت و ارائه گواهی صلاحیت مشاور خارجي از اتاق بازرگانی مبدا و تایید آن توسط سفارت یا نمایندگی ایران ظرف مدت حداكثر 1 ماه پس از اعلام برنده
3. دريافت تأييديه لازم براي مشاور/مشاورين خارجي از مراجع ذيصلاح (از قبيل و نه محدود به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و ....) ظرف مدت حداكثر 1 ماه پس از اعلام برنده
4. هماهنگي و اخذ تأييديه كارفرماي پروژه جهت زمانبندي و نحوه حضور فيزيكي مشاور/مشاورين خارجي در طول پروژه
5. اخذ روادید لازم جهت مشاور/مشاورین بین‌الملل و اقامت در زمان مشاوره
6. اخذ هتل و اقدامات لازم جهت اقامت مشاور/مشاورین و موارد مربوطه در طول زمان مشاوره
7. تهيه تدارکات، خدمات تردد مشاور/مشاورین و امکانات حضور افراد در طول زمان مشاوره
8. سایر هماهنگی‌ها و امکانات در طول زمان مشاوره

مرحلة دوم:  مشاوره جهت تنظیم مقررات كلان داده‌ها و رايانش ابري در ایران
فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده براي اين مرحله عبارتند از :
الف- شرح خدمات موضوع تنظیم مقررات کلان‌داده‌ها
1- تحليل زيست بوم، نقش ها و روابط کلان‌داده‌ها
1-1- شناسایی روابط و انتظارات میان بازیگران و ذینفعان اصلی در ارائه خدمات کلان‌داده‌ها
1-2- بررسی و تبیین مدلهای رایج و شیوه¬های اصلی همکاری میان بازیگران و ذینفعان در زیست بوم کلان‌داده‌ها
1-3- بررسی و تبیین الزامات قانونی شکل گیری واسطه گران داده‌ها
1-4- همکاری در تهیه ماتریس واگذاری مسئولیت(RACI ): نگاشت نهادي  جهت پیشبرد اقدام های لازم برای دستیابی به اهداف کسب و کار کلان‌داده‌ها در سطح ملی و استراتژی¬های مواجهه با آنها
2- چارچوب رگولاتوری و تنظیم مقررات حوزۀ کلان‌داده‌ها
2-1- حدود و نحوۀ مداخلۀ دولت و نهادهای نظارتی در تنظیم مقررات کلان‌داده‌ها
2-2- بررسی و تببین ضرورت و الزامات شکل گیری اپراتور یا متصدی ملی کلان‌داده‌ها
2-3- ضرورت یا عدم ضرورت وضع قوانین و مقررات جدید به تفکیک ابعاد حقوقی اصلی از جمله حقوق حریم خصوصی و امنیت داده، حقوق مالکیت داده، مسؤولیت مدنی و کیفری، حقوق رقابت و مصرف.
2-4- بررسي و تبيين الزامات حقوقی داده باز و داده دولت باز.
2-5- بررسی و تبیین رویکرد رگولاتوری در رابطه با مدل فعالیت هر یک از بازیگران زيست بوم کلان‌داده‌ها از منظر روش-های تنظیم¬گری (اعلامی، ثبتی، صدور مجوز - پروانه - گواهینامه) با تشریح نوع مجوزهاي احتمالی و اصول مندرج در آن و تعیین بازیگران مشمول مجوز
2-5-1. ارائه نمونه پروانه، مجوز یا گواهینامه فعالیت در حوزه کلان‌داده‌ها
2-6- بررسی و تبیین نحوه نظارت رگولاتوری بر مراحل مختلف چرخه حیات کلان‌داده‌ها (جمع آوري، نگهداري، آماده سازي، تحليل، مصورسازي، دسترسي و امحاء) به همراه پيوست راهکارها و ملاحظات فني
2-7- تبیین معیارهای تشخیص داده‌های حساس و الزامات  قانونی خدمات مبتنی بر داده های حساس
2-8- استانداردها و شاخصهای مورد نیاز جهت ارزیابی فراهم كنندگان داده‌ها و ارائه دهندگان خدمات کلان‌داده‌ها
2-9- استانداردها، شاخصها و الگوی نظارت بر خدمات فراهم كنندگان داده و فراهم كنندگان سرويس هاي کلان‌داده‌ها و نحوه نظارت بر آنها
2-10- ارایه شاخص های کیفیت و پشتیبانی سرویس به همراه سطح آستانه هر یک و نحوه اندازه گیری و ارزیابی هر شاخص و نحوه کنترل کیفیت سرویس
2-11- بررسی و تبیین الزامات فنی و قانونی روش¬های حمایت از حریم خصوصی و امنیت داده در  زیست بوم کلان‌داده‌ها (شامل و نه محدود به گمنام سازی، مستعار سازی، رمزگذاری و Tokenization)
2-12- بررسی و تبیین الزامات قانونی حفاظت از داده و حریم خصوصی در موافقت¬نامه¬های بین‌المللی کنترل تبادل داده
2-13-  بررسی و تبیین حقوق و تعهدات طرفین در قرارداد سطح کیفی خدمات (SLA)
2-13-1. ارائه یک نمونه قرارداد سطح کیفی خدمات (SLA) در خصوص کلان‌داده‌ها به همراه پیوست فنی
2-14- بررسی و تبیین ضوابط قانونی تعیین مالک داده و الزامات حقوق مالکیت فکری و فنی پایگاه¬های داده در زيست بوم کلان‌داده‌ها
2-15- بررسی و تبیین راهکارهای حمایت از حقوق مالکیت فکری (کپی¬رایت، علائم تجاری و غیره) در زيست بوم کلان‌داده‌ها
2-16- بررسی و تبیین جرم¬انگاری¬های نوین صورت گرفته در حوزه کلان‌داده‌ها
2-17-  بررسی و تبیین رویه¬های ضد رقابتی خاص حوزه کلان‌داده‌ها
2-18- بررسی و تبیین الزامات بازیگران زيست بوم کلان‌داده‌ها از منظر رعایت حقوق رقابت و مصرف
2-19- تدوین مدل تعرفه گذاری سرویس های کلان‌داده‌ها براي هر يك از اعضای زنجیره ارزش شامل:
2-19-1. دارندگان اطلاعات و محتوا
2-19-2. جمع کننده کلان‌داده‌ها
2-19-3. ارائه دهندگان خدمات کاربردی
2-19-4. ارائه دهنده خدمات پلتفرم
3- طرح و مدل کسب و کار کلان‌داده‌ها
3-1- دسته بندی مدلهای کسب و کار برحسب بلوغ کسب و کارهای کلان‌داده‌ها
3-2- بررسي مدل بلوغ پيشنهادي كارفرما در خصوص توسعه کسب و کار کلان‌داده‌ها در ايران
3-3-  تحلیل و پیش بینی روند بازار کلان‌داده‌ها در ایران بر حسب بلوغ بازار کلان‌داده‌ها ایران
3-4- شناسایی و دسته بندی سرویسها /محصولات کلان‌داده‌ها برحسب بلوغ بازار ایران
3-5- تحلیل اندازه و سهم بازار هر یک از  سرویس های قابل ارایه در کشور ایران
3-6- تخمین و پیش¬بینی درآمدهای ناشی از توسعه محصولات و خدمات کلان‌داده‌ها در کشور ایران
3-7- نسبتها و تخمین های مالی در خصوص هزینه های عملیاتی و سرمایه گذاری هر یک از خدمات کلان‌داده‌ها در کشور ایران
3-8- تحلیل سناریو برای هر یک از گزینه های توسعه خدمات و محصولات کلان‌داده‌ها در کشور ایران
3-9- تعیین اولویت های سرمایه گذاری برای توسعه خدمات و محصولات کلان‌داده‌ها در کشور ایران
3-10-  نمونه طرح تجاری خدمات کلان‌داده‌ها شامل توصیف کسب و کار و راهبرد توسعه خدمات، مدیریت و سازماندهی کسب و کار، تجزیه و تحلیل بازار و رقبا، خدمات و محصولات، مدل های درآمدی و هزینه ها و بازاریابی و نقشه راه توسعه خدمات و پيشنهاد مدلي براي كشور 
ب- شرح خدمات موضوع تنظیم مقررات رايانش ابري
1- الگوی مطلوب رسمیت بخشی به خدمات رایانش ابری در کنار سایر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات (شامل صدور پروانه یا گواهی یا صرف ثبت مشخصات و اعلام حضور در فضای رایانشی کشور به شکل محدود یا نامحدود و مبتنی بر ویژگی های هویتی، ماهیتی، حرفه ای و فنی ویژه یا عمومی)
2- شاخص¬های کیفیت و پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم حاکم بر رایانش ابری و نحوه تعيين سطح آستانه كيفيت سرويس و اندازه گيري آن
3- الگوی مطلوب و شاخص‌هاي نظارت، کنترل، ارزیابی و بازرسی از خدمات رایانش ابری
4- الزامات قراردادی و نمونه قراردادهای خدمات رایانش ابری با یکدیگر و با بهره برداران این خدمات (شامل بخش توافق نامه های سطح خدمات و جرايم تخلفات هم می شود)
5- محدودیت های حقوقی پیش روی خدمات رایانش ابری از دیدگاه حاکمیت ملی (مانند محدودیت های ناشی از اعمال نظم و امنیت عمومی)، از دیدگاه ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات (مانند محدودیت های نظام حقوق اقتصادی) و از دیدگاه بهره برداران خدمات (مانند حقوق ناشی از حریم خصوصی و مالکیت)
6- بازيگران اصلي و روابط بين بازيگران و ذينفعان زنجيره ارایه خدمات رایانش ابری، نقش و جایگاه رگولاتوری در هدایت بازار و توسعه خدمات و چگونگی تعرفه¬گذاری متناسب با گسترش صنعت و بازار خدمات رایانش ابری
7- نمونه طرح تجاری خدمات رایانش ابری شامل توصیف کسب و کار و راهبرد توسعه خدمات، مدیریت و سازماندهی کسب و کار، تجزیه و تحلیل بازار و رقبا، خدمات و محصولات، مدل های درآمدی و هزینه ها و بازاریابی و نقشه راه توسعه خدمات و پشنهاد مدلي براي كشور

مرحلة سوم:  ارایه آموزش های لازم مرتبط با شرح خدمات
فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده براي اين مرحله، عبارتند از :
1. تهيه برنامه آموزشي و مستندات آموزشی لازم نظير جزوات آموزشي و لوح فشرده برای افراد منتخب کارفرما.
2. برگزاری آموزش مرتبط با شرح خدمات در قالب سمينار برای نفرات معرفی شده از سوی کارفرما در پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران.

جهت پاسخگویی به سوالات فنی : 1- آقای دکتر احسان آریانیان - در رابطه با موضوع کلان داده ها با شماره تماس : 84978143 آدرس ایمیل : ehsan_arianyan@itrc.ac.ir می باشند. 2- آقای دکتر محمدرضا احمدی- در رابطه با موضوع رایانش ابری باشماره تماس : 84977310 آدرس ایمیل :m.ahmadi@itrc.ac.ir می باشند.

علاقمندان به شركت در فراخوان پروژه هاي برونسپاري مندرج در فوق، لازم است فرم ارائه سوابق علمي - اجرايي (فرم شماره ۴۳۷) را تكميل نموده و طي نامه رسمي جهت معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمي پژوهشگاه توسط پست پيشتاز يا بصورت حضوري به دبيرخانه پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات تحويل گرديده و رسيد دريافت دارند. ضمناً در صورتيكه فرم RFP در سايت گذاشته شده باشد پيشنهاددهندگان موظفند دو فرم پيشنهاد پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۱۴) و پيشنهاد قيمت پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۸) را تكميل و در دو پاكت مجزا و بصورت مهر و موم شده طي نامه رسمي به پژوهشگاه مشابه مورد قبلي كه در بالا ذكر شده است ارسال نمايند. شايان ذكر است صرفاً پيشنهاداتي توسط اين پژوهشگاه بررسي خواهند شد كه حداكثر تا ساعت ۱۲ روز "تاريخ خاتمه فراخوان" ارسال گردد.

4. خروجي‌هاي هر مرحله از اجراي پروژه
خروجي‌هاي پيش‌بيني شده براي هر يک از مراحل اجراي پروژه، عبارتند از :
خروجي‌هاي مرحلة صفر:   
1. گزارش سوابق علمي – اجرايي شركت ايراني به همراه رزومه مشاور/مشاورين بين المللي پيشنهادي (فرم شماره ۴۳۷) به صورت مجزا براي موضوع كلان داده ها و رايانش ابري
2. پيشنهاد پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۱۴) به صورت مجزا براي موضوع كلان داده ها و رايانش ابري
3. پيشنهاد قيمت پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۸) به صورت مجزا براي موضوع كلان داده ها و رايانش ابري
خروجي‌هاي مرحلة يك:   
1. تأييديه كارفرماي پروژه جهت زمانبندي و نحوه حضور فيزيكي مشاور/مشاورين خارجي در طول پروژه
2. گواهی صلاحیت مشاور خارجي از اتاق بازرگانی مبدا و تاییديه آن توسط سفارت یا نمایندگی ایران ظرف مدت حداكثر 1 ماه پس از اعلام برنده
3. تأييديه لازم از مراجع ذيصلاح ( از قبيل و نه محدود به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و ....) ظرف مدت حداكثر 1 ماه پس از اعلام برنده
4. روادید لازم جهت مشاور/مشاورین بین‌الملل و اقامت در زمان مشاوره
5. اخذ هتل و اقدامات لازم جهت اقامت مشاور/مشاورین و موارد مربوطه در طول زمان مشاوره
6. تدارکات، تردد مشاور/مشاورین و حضور افراد در طول زمان مشاوره
7. سایر هماهنگی‌ها و امکانات در طول زمان مشاوره
خروجي‌هاي مرحلة دوم:  
1. گزارش جامع و تحلیلی از کلیه اقدامات انجام شده و نتايج به دست آمده مطابق و به تفکیک کلیه فعالیتها و زیرفعالیت های اعلام شده در شرح خدمات موضوع تنظیم مقررات كلان داده ها
2. گزارش جامع و تحلیلی از کلیه اقدامات انجام شده و نتايج به دست آمده مطابق و به تفکیک کلیه فعالیتها و زیرفعالیت های اعلام شده در شرح خدمات موضوع تنظیم مقررات رايانش ابري
خروجي‌هاي مرحلة سوم:  
1. برنامه آموزشي لازم
2. مستندات آموزشی لازم نظير جزوات آموزشي و لوح فشرده برای افراد منتخب کارفرما.
3. برگزاری آموزش مرتبط با شرح خدمات در قالب سمينار برای نفرات معرفی شده از سوی کارفرما در پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران.

5. حداکثر مدت‌زمان مجاز و اعتبار براي ارائه پيشنهاد و اجراي پروژه 

• حداکثر مدت‌زمان مجاز براي ارائه پيشنهاد:
دريافت‌کننده RFP، مي‌بايست حداکثر 14 روز پس از دريافت RFP، پيشنهاد خود را بر اساس مکانيزم پيش‌بيني شده در بند 8 اين RFP، تحويل مرکز تحقيقات مخابرات ايران نمايد. پيشنهادات ارائه شده پس از اين تاريخ، قابل وصول توسط مرکز تحقيقات مخابرات ايران نخواهند بود.

• حداکثر مدت‌زمان مجاز براي اجراي پروژه:
حداکثر مدت‌زمان پيش‌بيني شده و قابل‌پذيرش براي اجراي اين پروژه، متناسب با زمانبندي اعلام شده مي‌باشد. به بيان دقيقتر، مشاور/ مشاورين خارجی در نظر گرفته شده باید در طول بازه زماني از 24/8/96 لغايت 24/2/97 (به پيشنهاد كارفرما) و همچنين 24/6/97 لغايت 24/9/97 (به پيشنهاد كارفرما جهت آموزش) حضور فعال داشته باشند که از این زمان حتما می بایستی 30 نفر روز حضور فیزیکی در داخل کشور باشد. چنانچه پيشنهاددهنده در فرم پيشنهاد پروژه، مدت‌زمان اجراي پروژه را بيش از مدت‌زمان مجاز اعلام نمايد، قابل وصول توسط مرکز تحقيقات مخابرات ايران نخواهد بود.

• سقف اعتبار براي اجراي پروژه:

6. ساير الزامات و محدوديت‌هاي موجود در اجراي پروژه 

علاوه بر محدوديت موجود در خصوص زمان اجراي پروژه، لازم است پيشنهاد دهندگان در تنظيم پيشنهاد خود، موارد ذيل را نيز رعايت فرمايند :
1. پيشنهاد بايد در قالب آخرين نسخه از "فرم پيشنهاد پروژه" موجود در سايت مرکز تحقيقات مخابرات ايران (حوزه معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمي، دفتر امور پژوهشي، فرم‌ها )، تنظيم و ارائه گردد.
2. در جدول ساختار شکست پروژه پيش‌بيني شده در بخش 2-3-7 فرم پيشنهاد پروژه، لازم است شرح فعاليت‌هاي هر مرحله از پروژه (مطابق شرح فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده در RFP به همراه موارد احتمالي که پيشنهاد دهنده، انجام آنها را ضروري مي‌داند) به همراه کليه اطلاعات درخواست شده در فرم، به تفکيک براي هر فعاليت و مرحله، ارائه گردد. از خالي گذاشتن ستون‌هاي اين جدول براي فعاليت‌هاي پروژه، خودداري گردد.
3. در جدول مشخصات منابع انساني پيش‌بيني شده در بخش 3-1 فرم پيشنهاد پروژه، لازم است نام و ساير مشخصات درخواست شده براي کليه پرسنلي که در اجراي پروژه بصورت واقعي مشاركت دارند با ذكر ميزان مشاركت درج گردد.
4. هزينه‌هاي سربار، تنها براي پيشنهاددهندگان حقوقي ( دانشگاه‌ها ) پيش‌بيني شده است و شركتها مي¬توانند بجاي هزينة سربار، هزينه¬هاي اضافي متحمله بابت اين پروژه را عنوان نمايند.
5. پيشنهاد سود خالص براي شركت¬هاي خصوصي .

7. تحويل پيشنهاد به مرکز تحقيقات مخابرات ايران
• حداقل شرايط پيشنهاد قابل تحويل:
پيشنهاداتي قابل وصول مي‌باشند که شرايط مندرج در بندهاي 6 و 7  اين RFP را کاملاً رعايت نموده باشند. در زمان ارائه پيشنهاد به مرکز تحقيقات مخابرات ايران، رعايت شرايط مذکور، کنترل شده و در صورت عدم رعايت هر يک از موارد، از تحويل پيشنهاد، خودداري خواهد شد.

• نحوه تحويل پيشنهاد:
پيشنهاد دهندگان مي‌بايست پيشنهاد خود را به نام معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمي به دبيرخانه پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، تحويل داده و رسيد دريافت نمايند. (درصورتي كه مدارك به ساير واحد هاي ديگر پژوهشگاه تحويل داده شود در فراخوان ثبت نخواهد شد و اين پژوهشگاه در قبال آن هيچگونه مسئوليتي ندارد)

8. نحوه ارزيابي پيشنهاد
ارزيابي پيشنهادات رسيده براساس پارامترهاي زير خواهد بود:
1- ميزان تسلط به ابعاد و جوانب پروژه (امتياز اين رديف با توجه به سمينار ارائه شده توسط پيشنهاد دهنده (حداكثر يك هفته پس از خاتمه فراخوان) و نيز مطالب ارائه شده در فرم پيشنهاد پروژه درخصوص شرح خدمات، خروجي¬ها، اهداف و . . .  تعيين مي¬گردد)
2- نحوة تخصيص منابع انساني شامل كيفيت و كميت نيروها (رزومه و سابقة كاري لازم در ارتباط با انجام خدمات مورد نياز پروژه، تعداد و تناسب نيروها با توجه به حجم كار، نوع رابطة استخدامي نيروها براساس مدارك ارائه شده)
3- كيفيت ساختار شكست پروژه متناسب با شرح خدمات و اهداف پروژه
4- كيفيت ساختار سازماني پيش¬بيني شده براي انجام پروژه(تيم¬هاي اجرايي، مديريت پروژه و...)
5- ساختار و روال¬هاي پيش¬بيني شده براي كنترل و مديريت پروژه و تأييد صحت خروجي¬ها
6- روال¬ها، متدولوژي و استانداردهاي پيشنهادي براي اجراي شرح خدمات
7- نحوة ارائه زمانبندي و پوشش كامل و بموقع شرح خدمات
8- مبلغ پيشنهادي

سه شنبه, آبان 23, 1396
فراخوان برای بار اول از تاریخ 96/9/14 لغایت 96/9/21 بمدت 7 روز تمدید می گردد. فراخوان برای بار دوم از تاریخ 96/9/21 لغایت 96/9/28 بمدت 7 روز تمدید می گردد.
این فراخوان بصورت یک مرحله ای و بمدت دو هفته کاری از 96/8/23 لغایت 96/9/14 می باشد. شرکت کنندگان در این فراخوان می بایست سه فرم ذکر شده در اطلاعات ذیل را بصورت جداگانه در پاکتهایی که روی آنها نام فرم های پرشده داخل آن ذکر شده باشد(لازم به یادآوری است که پاکت قیمت بصورت جداگانه و ممهور به مهر شرکت و روی آن قید شده باشد پاکت قیمت) را قبل از تاریخ خاتمه فراخوان به دبیرخانه پژوهشگاه ارسال نمایند.