در این سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقهسنجی کاربران فضای مجازی (ذکاوت) معرفی میگردد. سامانهی ذکاوت با تمرکز بر تحلیل محیطهای تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنههای وب ایجاد شده است. در این سامانه، پس از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یكپارچهسازی، انواع تحلیلهای آماری، دستهبندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیلهای گرافی و پیشبینی انجام شده و سپس از طریق داشبوردهای تحلیلی، ارائهی سرویسدهندهی تحت وب، واسط برنامهنویسی کاربردی و انواع بولتنها مصورسازی انجام میگیرد.