Fraud Management in Telecommunication Networks

شما اینجا هستید

كلاهبرداري در شبكه­ هاي مخابراتي، مشكلي است كه بر روي همه اپراتورها و مشتريان تاثير مي­گذارد و منجر به ايجاد خسارت به درآمد سالانه اپراتورها و همچنين تحميل هزينه به مشتريان مي­گردد. كلاهبرداري­هاي مخابراتي در حال افزايش مي­باشند و براساس گزارشات منتشر شده توسط مراجع ذي­صلاح، سالانه منجر به ايجاد خسارات بالايي مي­گردند.

به عنوان مثال، يكي از جرائمي كه امروز در فضاي مجازي باب شده و باعث كلاهبرداري از هموطنان گرديده، از طريق ارسال پيامك مي­باشد. مطابق با گزارش منتشر شده توسط پليس فتا، در يكي از اين شگردها، پيامك­هايي براي مشتركان تلفن همراه ارسال شده كه آنها را به عنوان يكي از برندگان جشنواره طرح هزاران لبخند همراه اول معرفي كرده. نمونه متن ارسالي به شرح ذيل است:

«مشترک گرامی شما برنده مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال در طرح هزاران لبخند همراه اول شده اید. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت با شماره ***** تماس حاصل فرمایید.»

روش­هاي بكار رفته در كلاهبرداري­هاي مخابراتي به سه دسته تقسيم مي­گردند: روش­هاي كلاهبرداري مربوط به سرويس­هاي ارزش­ افزوده، روش­هاي كلاهبرداري در سطح اپراتور و روش­هاي كلاهبرداري در سطح مشتري.

به منظور شناسايي و ردگيري فعاليت­هاي كلاهبردارانه در شبكه­ هاي مخابراتي، راهكارهاي مختلفي وجود دارد، از قبيل تحليل رفتار مشتري، سيستم­هاي مديريت كلاهبرداري و ....

نوع: 
کارگاه آموزشی
زبان: 
فارسی
برگزاری در درون پژوهشگاه: 
زمان برگزاری: 
سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت, ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ الی ۱۲:۳۰
ارائه دهنده: