- صفحه اصلی
- پژوهشگاه
- اخبار و رویدادها
- میز خدمت
- مرکز اسناد
- ارتباط با ما
كلاهبرداري در شبكه هاي مخابراتي، مشكلي است كه بر روي همه اپراتورها و مشتريان تاثير ميگذارد و منجر به ايجاد خسارت به درآمد سالانه اپراتورها و همچنين تحميل هزينه به مشتريان ميگردد. كلاهبرداريهاي مخابراتي در حال افزايش ميباشند و براساس گزارشات منتشر شده توسط مراجع ذيصلاح، سالانه منجر به ايجاد خسارات بالايي ميگردند.
به عنوان مثال، يكي از جرائمي كه امروز در فضاي مجازي باب شده و باعث كلاهبرداري از هموطنان گرديده، از طريق ارسال پيامك ميباشد. مطابق با گزارش منتشر شده توسط پليس فتا، در يكي از اين شگردها، پيامكهايي براي مشتركان تلفن همراه ارسال شده كه آنها را به عنوان يكي از برندگان جشنواره طرح هزاران لبخند همراه اول معرفي كرده. نمونه متن ارسالي به شرح ذيل است:
«مشترک گرامی شما برنده مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال در طرح هزاران لبخند همراه اول شده اید. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت با شماره ***** تماس حاصل فرمایید.»
روشهاي بكار رفته در كلاهبرداريهاي مخابراتي به سه دسته تقسيم ميگردند: روشهاي كلاهبرداري مربوط به سرويسهاي ارزش افزوده، روشهاي كلاهبرداري در سطح اپراتور و روشهاي كلاهبرداري در سطح مشتري.
به منظور شناسايي و ردگيري فعاليتهاي كلاهبردارانه در شبكه هاي مخابراتي، راهكارهاي مختلفي وجود دارد، از قبيل تحليل رفتار مشتري، سيستمهاي مديريت كلاهبرداري و ....
© کلیه حقوق این سایت متعلق به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است