شبکه‌‌های توزیع محتوا (CDN)

شما اینجا هستید

با گسترش اینترنت و توسعه خدمات مرتبط با آن، ارائه محتوا روز به روز افزایش یافته است. افزایش تولید و عرضه محتوا، همواره نیاز به توسعه پهنای باند و زیرساخت شبکه را افزایش داده است. این نیاز با گسترش روزافزون سرعت ارائه خدمات اینترنت همراه گشته و تأخیر زمانی ارائه خدمات‌ اینترنتی از منبع تا مقصد، افزایش کاربران، نامتقارن بودن تقاضای کاربران و نیاز برخی از خدمات‌ به کیفیت بالا، موجب شده تا ارسال بهینه محتوا و غیرمتمرکز شدن توزیع محتوا مطرح گردد. افزایش خدمات چندرسانه‌ای (متن، تصویر، صوت، ویدیو) حجم متقاضیان این‌گونه خدمات‌ را نیز به سرعت بالا برده است، به طوری که استفاده از مکانیزم‌های متمرکز مراکز داده برای تحویل محتوا منجر به هزینه بیشتر و کاهش کیفیت خدمات می‌گردد. با  در نظر گرفتن موارد فوق بهینه‌سازی استفاده از پهنای باند و منابع شبکه برای افزایش کیفیت و سرعت عرضه داده مد نظر قرار گرفته و  علاوه بر این کاهش تأخیر در ارائه کیفی خدمات، استفاده از یک فناوری، جهت توزیع بهینه محتوا را ضروری نموده است. این امر موجب گردیده تا استفاده از شبکه‌‌های توزیع محتوا (CDN) به عنوان راهکاری برای فائق آمدن بر مشکل توزیع محتوا مطرح گردد. در این کارگاه آموزشی ابتدا مفاهیم پایه توزیع محتوا و پس از آن معماری شبکه‌‌های توزیع محتوا ارائه می‌گردد. در ادامه ملاحظات رگولاتوری و روش‌های اندازه‌گیری کیفیت توزیع محتوا تشریح می‌گردد.

ردیف نام سخنران فایل تصویری
۱ حسین پور Segment1.mp4 Segment2.mp4 Segment3.mp4
Segment4.mp4 Segment5.mp4 Segment6.mp4
Segment7.mp4 Segment8.mp4 Segment9.mp4
Segment10.mp4 Segment11.mp4 Segment12.mp4

 

نوع: 
کارگاه آموزشی
زبان: 
فارسی
برگزاری در درون پژوهشگاه: 
زمان برگزاری: 
چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت, ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ الی ۱۶:۰۰
ارائه دهنده: