"معرفی مدل‌‌های کسب و کار و شرکت‌‌های نوپا (استارتاپ) در حوزه اینترنت اشیاء"

شما اینجا هستید

چکیده: امروزه اینترنت اشیاء تبدیل به واقعیت شده است، به گونه ای که تعداد دستگاه‌‌های متصل از تعداد انسان‌ها بیشتر شده است.اینترنت اشیا (Internet of Things, IOT) شبکه ای از اشیاء فیزیکی یا "چیز"‌های تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آن‌ها توسط تبادل اطلاعات با تولید کننده، اپراتور و یا دستگاه‌‌های دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات بیشتر باشند. بر اساس تخمین شرکت گارتنر، تا سال ۲۰۲۰ چیزی حدود به ۲۶ میلیارد دستگاه در اینترنت اشیا قرار می‌گیرند، از این رو برای کمک به کسب و کار‌های اینترنت اشیاء، شناسایی مدل‌‌های کسب و کار مربوطه و همچنین بررسی تاثیر اینترنت اشیاء بر مولفه‌‌های مدل کسب و کار در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد. لذا در ابتدا اکوسیستم کسب و کار‌های اینترنت اشیاء با هدف شناختن نقش‌‌های این اکوسیستم تا حدودی معرفی می‌شود، سپس به بررسی تاثیر اینترنت اشیاء بر اجزای مدل کسب و کار شرکت‌ها و گونه شناسی مدل‌‌های کسب و کار اینترنت اشیاء پرداخته می‌شود. علاوه بر این، اینترنت اشیاء بر روی گسترش کسب و کار‌های نوپا نیز تاثیر ژرفی گذاشته است. از جمله مهمترین کسب و کار‌های نوپا در این حوزه، انواع پلتفرم‌‌های اینترنت اشیاء می‌باشد که در این ارائه سعی می‌شود به بررسی آنها نیز به عنوان یک مدل کسب و کاری غالب در کنار سایر موضوعات پرداخته شود.

ردیف نام سخنران مستندات آموزشی (pdf) فایل تصویری
۱ دکتر پرنگ زاد توت آغاج معرفی مدل‌‌های کسب و کار و شرکت‌‌های نوپا استارتاپ در حوزه اینترنت اشیاء.pdf Segment1.mp4 Segment2.mp4 Segment3.mp4
Segment4.mp4 Segment5.mp4 Segment6.mp4

 

نوع: 
کارگاه آموزشی
زبان: 
فارسی
برگزاری در درون پژوهشگاه: 
زمان برگزاری: 
دوشنبه, ۳۰ شهريور, ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰
ارائه دهنده: