بستن× ارتباط ۸۴۹۷۷۶۷۲
بستن×

فرم جستجو

فراخوان: همکاری و مشارکت در اجرای پروژه طراحی، ساخت و تولید لینک های رادیویی پرظرفیت

علاقمندان به شركت در فراخوان پروژه هاي برونسپاري مندرج در زیر، لازم است فرم ارائه سوابق علمي - اجرايي (فرم شماره ۴۷۱) را تكميل نموده و طي نامه رسمي جهت معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمي پژوهشگاه توسط پست پيشتاز يا بصورت حضوري به دبيرخانه پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات تحويل گرديده و رسيد دريافت دارند. ضمناً در صورتيكه فرم RFP در سايت گذاشته شده باشد پيشنهاددهندگان موظفند دو فرم پيشنهاد پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۷) و پيشنهاد قيمت پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۸) را تكميل و در دو پاكت مجزا و بصورت مهر و موم شده طي نامه رسمي به پژوهشگاه مشابه مورد قبلي كه در بالا ذكر شده است ارسال نمايند. شايان ذكر است صرفاً پيشنهاداتي توسط اين پژوهشگاه بررسي خواهند شد كه حداكثر تا ساعت ۱۲ روز "تاريخ خاتمه فراخوان" ارسال گردد.

تمدید هفت روز کاری از 97/7/30 الی 97/8/9


فراخوان  همکاری و مشارکت در اجرای پروژه طراحی، ساخت و تولید لینک های رادیویی پرظرفیت

با وجود توسعه فزاینده ارتباطات با فیبرهای نوری، لینک‌های رادیویی همچنان عضو جدایی‌ناپذیر ارتباطات بی‌سیم هستند و پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور حداقل 60 درصدی این تجهیزات در ارتباطات بی سیم دارد. از این رو پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد در اجرای پروژه‌ای با هدف طراحی، ساخت و تولید لینک رادیویی مایکروویو پرظرفيت، از حداکثر توان شرکت‌های داخلی در فرایندهای طراحی، ساخت نمونه و تولید محصول صنعتی بهره‌مند شود.

در این راستا از کلیه علاقمندان برای مشارکت فنی و مالی در این پروژه دعوت می‌شود ضمن مطالعه فایل‌های پیوست، پیشنهادهای خود را در خصوص نوع و نحوه همکاری، مدل همکاری و درصد مشارکت اعم از فنی و مالی در قالب فرم‌های پیوست و اسناد تکمیلی مثبته به دبیرخانه پژوهشگاه ارسال نمایند.

مدلهای مشارکت در پروژه در سه رده کلی قابل دسته‌بندی است: 1)مشارکت فنی 2)مشارکت مالی ،3)مشارکت فنی- مالی،

شرکت‌هایی که توانمندی ساخت بخشهایی از لینک رادیویی را دارند نیز می‌توانند با مشارکت همدیگر در قالب یک شرکت برای ساخت کل لینک رادیویی در این فراخوان شرکت کنند.

 اطلاعاتی در مورد پروژه


هدف‌ این پروژه طراحی و ساخت نمونه مهندسی لینک رادیوی مایکروویوی TDM/IP با رویکرد تولید انبوه محصول صنعتی در آینده است. محصول این پروژه باید قابل استفاده در انواع کاربردها خصوصا شبکه‌های Backhaul موبایل و انتقال رادیویی صوت و داده باشد. ویژگی‌های اصلی محصول عبارتند از:
1-1- لینک رادیویی شامل سامانه باند پایه و مودم، مدارات RF/IF، مدارهای میانی تبدیل نوع ترافیک، مدارهای تبدیل سیگنال الکتریکی به نوری و بالعکس، آنتن و سامانه مدیریت لینک رادیویی است. این بخش‌ها باید به نحوی طراحی و ساخته شوند که بتوانند با هم به خوبی کار کنند و الزامات استانداردهای مربوطه را برآورده سازند.
1-2- ظرفیت پایه محصول پروژه Mbps 52/155 (یک STM-1 در مد TDM) با امکان افزایش ماجولار نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری تا حداقل 4 برابر (چهار STM-1در مد TDM و حدود 1000Mbps در مد IP)  بوده و قابلیت دریافت و ارائه ترافیک TDM و IP از طریق درگاه‌های ارتباطی نوری و الکتریکی را دارا باشد.
1-3- سامانه‌ها باید ماجولار ساخته شوند و قابلیت تعویض و یا ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای بهبود عملکرد و ظرفیت در قالب بند 1-2 را داشته باشند.
1-4- طرح اصلی رادیو به صورت دو تکه‌ای (Split Mount) است. بلوك‌هاي يك لينك راديوي در دو بخش كلي درون‌بنا (Indoor) و برون‌بنا (outdoor) خواهند بود. از آنجاییکه برخی از مشتریان تمایل دارند از رادیوهای تماماً برون‌بنا استفاده کنند، این امکان می‌تواند در طراحی مدارها و مدل‌ها پیش‌بینی شود.
1-5- لینک‌های رادیویی باید قابلیت کار در سه پیکربندی 0+1، 0+ 2 و 1+1 را داشته باشند.
1-6- محصول نهایی پروژه باید خصوصیات رادیوهای مدرن منطبق با آخرین استانداردهای روز را داشته باشد و بتواند از نظر فنی و هزینه تولید انبوه، قابل مقایسه با محصولات تجاری موجود در بازار باشد.
1-7- جزئیات مشخصات فنی بر مبنای نتایج تحقیقات انجام شده در گروه ارتباطات رادیویی ثابت و سیار موجود است با این حال پژوهشگاه، مشخصات نهایی را برمبنای پیشنهادات شرکت‌ها و طرح تجاری ارائه شده آنها با ایشان نهایی می‌کند. از این رو شرکت‌ها می‌توانند با توجه به نیاز بازار پیشنهادات خود را در خصوص باند فرکانسی، ظرفیت و  سایر مشخصات فنی مورد نظر ارائه کنند.

1- شرکت‌های توانمند می بایست فرم‌های پیوست و اسناد تکمیلی مثبته را پس از تکمیل، چاپ و درج مهر و امضا در تمام صفحات به دبیرخانه پژوهشگاه به آدرس: تهران – انتهای خیابان کارگر شمالی – پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) جهت تحویل به معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمی ارسال نمایند. 2- در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام با پست الکترونیکی RCG@itrc.ac.ir و تلفن 84977324‌-021 - 84977441- 021 مطرح شود.

علاقمندان به شركت در فراخوان پروژه هاي برونسپاري مندرج در فوق، لازم است فرم ارائه سوابق علمي - اجرايي (فرم شماره ۴۷۱) را تكميل نموده و طي نامه رسمي جهت معاونت پژوهش و توسعه ارتباطات علمي پژوهشگاه توسط پست پيشتاز يا بصورت حضوري به دبيرخانه پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات تحويل گرديده و رسيد دريافت دارند. ضمناً در صورتيكه فرم RFP در سايت گذاشته شده باشد پيشنهاددهندگان موظفند دو فرم پيشنهاد پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۷) و پيشنهاد قيمت پروژه (برونسپاري) (فرم شماره ۴۵۸) را تكميل و در دو پاكت مجزا و بصورت مهر و موم شده طي نامه رسمي به پژوهشگاه مشابه مورد قبلي كه در بالا ذكر شده است ارسال نمايند. شايان ذكر است صرفاً پيشنهاداتي توسط اين پژوهشگاه بررسي خواهند شد كه حداكثر تا ساعت ۱۲ روز "تاريخ خاتمه فراخوان" ارسال گردد.

اطلاعاتی در مورد پروژه

محصول پروژه باید یک لینک رادیویی پرظرفیت با مشخصات استاندارد و قابل مقایسه و رقابت با محصولات موجود در بازار باشد و بتواند تست‌های تایید نمونه مطابق استانداردهای مرتبط را در آزمایشگاه مورد تایید پژوهشگاه با موفقیت بگذراند. همچنین گزارش‌‌ها و مستندات R&D و تولید باید به طور کامل ارائه شوند.
مدارک مورد نیاز در این فراخوان:
پاکت الف شامل:
الف-1-  اسناد ثبتی و مشخصات شرکت
الف-2-  لیست فعالیت‌های R&D طی 5 سال اخیر به همراه اسناد مثبته مرتبط، مبلغ، درصد موفقیت و نتیجه نهایی.
الف-3-  فـرم ارائه سوابق علمي‌-‌اجرايي؛ که در فایل‌های پیوست آمده به طور کامل پر شود.
نکته: شرکت‌هایی که فقط مایل به مشارکت مالی هستند از ارائه مدارک و پر کردن فرم‌های R&D معاف می‌باشند. این شرکت‌ها باید مدارک مثبته در خصوص حجم فعالیت‌های تجاری خود در ارتباط با محصول پروژه را ارائه دهند.

پاکت ب شامل:
ب-1-  معرفی امکانات و قابلیت‌های موجود در شرکت اعم از فضای کار، تجهیزات فنی و اندازه‌گیری با جزئیات کامل.
نکته: بازدید از محل شرکت و امکانات آن برای صحت سنجی به عمل خواهد آمد.
ب-2-  ارائه رزومه نیروهای کلیدی و مشاوران اصلی برای همکاری در پروژه.
ب-3-  امتیاز رتبه بندی و یا مجوز از مراجع ذیصلاح به همراه مدارک مثبته.
ب-4-  دستاوردهای فعالیتهای پژوهشی انجام شده توسط پیشنهاد دهنده؛ مرتبط با موضوع پروژه.
ب-5-  فرم پیشنهاد پروژه تکمیل شده.
ب-6-  پیشنهاد مدل همکاری شامل مدل مشارکت فنی و یا سرمایه‌گذاری برای R&D و تولید احتمالی، مالکیت فکری محصولات، مدیریت پروژه.
ب-7-  طرح تجاری (Business Plan) مد نظر شرکت برای همکاری در این پروژه.

يكشنبه, مهر 15, 1397 الی دوشنبه, مهر 30, 1397
تمدید هفت روز کاری از 97/7/30 الی 97/8/9

این فراخوان بصورت دو مرحله ای انجام می شود. زمان برگزاری فراخوان بمدت 12 روز کاری از تاریخ 97/7/15 لغایت 97/7/30  می باشد.
برای شرکت در این فراخوان ارسال فرم شماره 471(فرم ارائه سوابق علمی- اجرایی) الزامی است .
درصورت وجود هرگونه سوال و ابهام می توانید با پست الکترونیکی RCG@itrc.ac.ir و یا تلفن 84977324- 021 تماس حاصل فرمایید.
1. نکات مهم برای شرکت در فراخوان
1-1- برای تولید انبوه محصول پروژه، شرکت‌های مشارکت‌کننده در مرحله R&D، در اولویت تولید خواهند بود.
1-2- پس از دریافت و بررسی مدارک، از کلیه شرکتهایی که در ارزیابی‌ها امتیاز لازم را کسب کنند برای معرفی توانمندی‌های خود دعوت خواهد شد.

2. ملاکهای ارزیابی علمی - فنی - اجرایی
2-1- جدول زیر معیارهای امتیازدهی را نشان می‌دهد.
ردیف مدارک ارزیابی سقف امتیاز معیار امتیاز دهی
1  امتیاز رتبه بندی و یا مجوز از مراجع ذیصلاح 8 • دارا بودن رتبه 2 امتیاز
• هر سال احراز صلاحیت یک امتیاز
2  حجم ریالی طرح‌ها و قراردادهای تحقیقاتی 5 سال اخیر مرتبط با موضوع پروژه 20 هر دو میلیارد ریال یک امتیاز
3  فعالیت‌های پژوهشی انجام شده توسط پیشنهاد دهنده مرتبط با موضوع پروژه 25 • دستیابی به محصول قابل تولید، هر محصول 5 امتیاز
• هر تولید انبوه محصول مبتنی بر پژوهش ده امتیاز
4  تناسب امکانات تحقیقاتی (فضا و تجهیزات) با پروژه 10 مطابق ارزیابی کارشناسان پژوهشگاه
5  روزمه افراد کلیدی همکار در پروژه  12 مطابق ارزیابی کارشناسان پژوهشگاه
6  طرح تجاری  10 مطابق ارزیابی کارشناسان پژوهشگاه
7  درصد مشارکت مالی  15 هر ده درصد معادل 2 امتیاز
 شرکت‌های مشارکت‌کننده فنی فقط قراردادهای خرید و فروش محصولات تولیدی خودشان را ارسال فرمایند.
شرکت‌های مشارکت کننده مالی فقط قراردادهای مربوط به تامین و فروش محصولات مرتبط با لینک‌های رادیویی را ارائه فرمایند.
 کسانی که بعنوان افراد کلیدی با رزومه مشخص معرفی می‌شوند باید در تمام طول مدت قرارداد در پروژه حضور داشته باشند.
 در تهیه طرح تجاری، هر شرکت طرح تجاری خود در مشارکت با این پروژه را با توجه به توانمندیهای خود و شناخت ابعاد مختلف بازار داخل و خارج تدوین و ارائه کند.